środa, 7 listopada 2012

Jaki kosmetyk do demakijażu?



= = Demakijaż to podstawa w pielęgnacji skóry = =


Na rynku preparatów do o demakijażu oczu i twarzy nie brakuje. Który wybrać? Oto jest pytanie ;) 

W zależności od tego, jaki mamy rodzaj skóry możemy dobrać odpowiedni kosmetyk. Najlepiej, żeby osoby z taką skórą jak moja, czyli mieszaną ze skłonnością do przesuszania, używały mleczka do demakijażu twarzy, a już niekoniecznie oczu. Osobom ze skórą tłustą poleca się stosowanie płynów micelarnych. W swoich zbiorach kosmetycznych mam i mleczka i płyny micelarne
Tak mniej więcej prezentuje się to, co mam do demakijażu w zbiorze swoich kosmetyków. Zabrakło mojego ulubionego mleczka Garnier różanego, bo akurat się skończyło. 

Jedne produkty lubię mniej, inne bardziej, to już kwestia tego, w jaki sposób oddziałują na moją skórę.  




Jak powinno wykonywać się demakijaż?


Otóż nigdy nie trzemy okaw kierunku zewnętrznym! Skóra wokół oczu jest cienka i wrażliwa. Dlatego wykonując demakijaż w ten sposób rozciągamy skórę i zaczynają nam się tworzyć zmarszczki. Prawiłowy demakijaż oczu należy wykonywać z góry powieki ku jej dołowi (nie odwrotnie), pocierając oko lub rzęsy nasączonym płynem lub mleczkiem wacikiem. Drugi sposób to zmywanie makijażu od zewnętrznego kącika oka w kierunku wewnętrznego. 
 Wykonując demakijaż w ten sposób nie rozciągamy skóry.  
Demakijaż twarzy należy wykonywać ruchami kolistymi, co zapewne wszyscy wiedzą.  

Druga kwestia to taka, że część osób żali się, że dany kosmetyk nie chce zmywać makijażu, bądź zmywa go niedokładnie. Zastanawiałyście się może dlaczego tak się dzieje?
Przykładowo robiąc demakijaż oka zaczynamy od razu pocierać powiekę i rzęsy wacikiem. Niestety często kosmetyki nie chcą nam "schodzić" i trzemy skórę mocniej. 

Powinnyśmy przyłożyć nasączony odpowiednim kosmetykiem wacik do powieki i przytrzymać go tam dłuższą chwilę. Wtedy kosmetyk zaczyna działać i bezproblemowo, łagodnie zmyjemy makijaż rzęs/oczu. 



Jakie są Wasze ulubione produkty do demakijażu? 




Zapraszam Was również na rozdanie! Kliknij na zdjęcie, by przejść na strobloga, na którym organizowane jest rozdanie. 


 



4 komentarze:

  1. U mnie dwufazowy do oczu i płyn micelarny z Vichy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie płynu Vichy zapomniałam dołączyć do zdjęcia ;)

      Usuń
  2. Ja mam płyn micelarny z FM i świetnie mi służy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go jeszcze nie miałam Mtteam, na razie muszę zużyć to, co mam :)

      Usuń