czwartek, 29 stycznia 2015

Bio Argan Oil dobry na wszystko?


Oleje już od dłuższego czasu cieszą się niesłabnącą popularnością. Mają wiele zastosowań, dlatego nie sposób przejść obok nich obojętnie. Zapraszam Was na mojego olejowego posta. Mam nadzieję, że komuś te informacje się jeszcze przydadzą :)


BIOTANIC - BIO ARGAN OIL


Informacje ze strony producenta: Czysty, tłoczony na zimno olej arganowy pozyskiwany jest z owoców rzadkiego drzewa (arganii żelaznej), rosnącego tylko w najczystszych rejonach Maroka. Wysoko skoncentrowany olej zawiera prawie 100 aktywnych składników o działaniu nawilżającym, regenerującym i ochronnym – m.in. niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), izoflawony, skwalan, witaminy E i F oraz wiele innych aktywnych biologicznie składników. O niezwykłych właściwościach oleju może świadczyć fakt, że aby pozyskać jeden litr tego cennego surowca, trzeba zużyć aż 30kg owoców!
 

Olej arganowy ma szerokie działanie pielęgnacyjne, a nawet lecznicze. Doskonale sprawdza się w przypadku:
  • cery suchej – głęboko nawilża, dzięki zawartości cennych kwasów tłuszczowych omega, regeneruje naturalne bariery skóry ograniczające ucieczkę wody, zmiękcza, wygładza i uelastycznia skórę,
  • cery dojrzałej – chroni skórę przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi, redukuje istniejące zmarszczki i zapobiega powstawaniu nowych , zawiera duże ilości witaminy E, nazywanej również witaminą młodości,
  • cery wrażliwej, alergicznej – olej arganowy ma sine działanie łagodzące podrażnienia, antyalergiczne i przeciwzapalne,
  • cery trądzikowej, mieszanej i tłustej – dzięki uzupełnieniu naturalnych barier zatrzymujących wodę w naskórku, kosmetyk ogranicza pracę nadmiernie aktywnych gruczołów łojowych, zmniejsza ilość zaskórników, zmian zapalnych i błyszczenie skóry twarzy,
  • skóry uszkodzonej – np. w wyniku poparzeń słonecznych – olej arganowy przyspiesza podziały komórek, usprawniając tym samym proces gojenia, ogranicza stan zapalny.

Dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy olej arganowy należy do najskuteczniejszych kosmetyków o działaniu ochronnym! Codzienne stosowanie kosmetyku broni skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, które powstają na skutek działania promieni słonecznych, zanieczyszczeń i niezdrowego trybu życia.


 


Olej arganowy doskonale sprawdza się w codziennej pielęgnacji skóry ciała, a także włosów i paznokci:
  • ciało – kosmetyk wygładza, ujędrnia i napina skórę, pomaga walczyć z rozstępami i cellulitem, może być stosowany do masażu,
  • włosy – wzmacnia włosy i przywraca im naturalny blask, ogranicza łamliwość i rozdwajanie się końcówek,
  • paznokcie – sprawia, że paznokcie są zdrowe i mniej łamliwe, szybciej rosną, a skórki nie zadzierają się.

Jak stosować olej arganowy?

Skóra
: niewielką ilość oleju wmasować w obszary wymagające regeneracji. Stosować przynajmniej raz dziennie.
Paznokcie: nanieść olej bezpośrednio na paznokcie lub moczyć je w oleju wymieszanym z sokiem cytrynowym.
Włosy: wetrzeć we włosy, a następnie okryć głowę ręcznikiem lub czepkiem. Po godzinie zmyć szamponem. Olej można również stosować na zniszczone końcówki włosów.

Olej jest w 100% naturalny - nie zawiera konserwantów oraz innych dodatków!

Skład INCI: Argania spinosa kernel oil* (100%)
*pochodzi z ekologicznych upraw, posiada certyfikat Ecocert 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moja opinia: Produkt znajduje się w szklanej butelce, dodatkowo posiada bardzo wygodną pipetkę, połączoną z korkiem. Bardzo praktyczne i higieniczne rozwiązanie. Na etykiecie znajdziemy wszystkie niezbędne informacje, a pod spodem butelki datę ważności. Kupując olej, dostajemy go w kartoniku. 

Konsystencja oleju nie może być inna, niż oleista. Jednak nie jest to jakaś strasznie tłusta, kleista i gęsta maź. Produkt jest dosyć lekki, jednak treściwy. Pachnie naturalnie, nie ma bowiem w składzie substancji zapachowych. Jego woń jest według mnie delikatna i nieuciążliwa dla nosa. Po aplikacji zapach całkowicie zanika. 

Wygodę stosowania zapewnia pipetka oraz odpowiednia konsystencja. Dzięki nim nie ma problemu z nałożeniem produktu na skórę, paznokcie czy włosy. 

W ostatnim zdaniu uchyliłam rąbka tajemnicy, do czego używam Argan Oil :) Skoro już wiecie to muszę Wam napisać, czy zaobserwowałam jakieś pozytywne lub negatywne efekty stosowania oleju. 

Najbardziej zależy mi na doprowadzeniu do normy mojej cery, która strasznie się zbuntowała... Robią mi się jakieś paskudztwa, które strasznie puchną, a w gratisie jeszcze zmiany ropne. Moja skóra ma tendencje do powstawania blizn i jest przesuszona (ale to nic nowego). Czy zastosowanie oleju przyniosło jakiś rezultat? Tak, w postaci lepszego nawilżenia skóry. Wspomaga też gojenie się wszelkich zmian, podrażnień. Olej nie zapchał mi porów skóry. Jeśli chcę złagodzić zmiany zapalne, wsmarowuję olejek w skórę. Do kremu również dodaję jego 2 krople.

Olejku dodaję również do kosmetyków do ciała. Obowiązkowo klika kropel ląduje w kremie do szyi i dekoltu, oraz w masełku, którym smaruję ramiona i ręce. Efekt - widoczne wygładzenie, dobre nawilżenie i odżywienie skóry.

Moje paznokcie to "małe koszmarki", więc wciąż walczę o ich wzmocnienie. I tu trudno mi jednoznacznie określić działanie produktu Biotanic. Płytki są odrobinę mocniejsze, ale i tak po pewnym czasie się łamią. Myślę, że paznokcie wymagają wielu miesięcy smarowania. Na pewno wpływ na skórki olejek ma bardzo dobry.  

No i zostały włosy, które specjalnych wymagań nie mają, choć czasem trzeba podciąć im końcówki. Arganowy kosmetyk sprawdza się przy włosach, stosowany na same końce. Nie używam go od nasady, bo i tak mam strasznie ciężkie włosy, a poza tym chyba zabrakłoby mi olejku już po jednym użyciu ;) Zauważam poprawę kondycji moich końcówek po systematycznym stosowaniu, czyli 2-3 razy w tygodniu. 

Jeśli ktoś z Was dobrnął do końca, to na podsumowanie mogę tylko dodać, że polubiłam ten olejek. Szczególnie jestem zadowolona z jego wpływu na cerę, bo z nią mam największy problem w chwili obecnej. Produkt jest wydajny, mimo tego, że jego pojemność może wydawać się niewielka. Warto w niego zainwestować. Wiem, że kupię kolejne opakowanie, kiedy skończy mi się obecne. 


  pojemność 50 ml 
cena 46 zł
dostępny tutaj 



Używacie olejów? 
Znacie produkty Biotanic? 



5 komentarzy:

  1. Moje włosy jak i cera go bardzo polubiły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja go nie miałam, ale jestem bardzo ciekawa jego działania na rozstępy, a jak rozstępy, to może i działałby na blizny pooperacyjne? Ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ah ten olej arganowy za niedlugo do jedzenia bedzie ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. pipetka jest ostatnio bardzo na topie ;D

    OdpowiedzUsuń