piątek, 2 października 2015

Pielęgnacja skóry skłonnej do przetłuszczania


Odpowiednia pielęgnacja twarzy jest niezwykle ważna. Najczęściej występującymi rodzajami cer są skóra mieszana oraz tłusta. Charakteryzuje je wysoka aktywność gruczołów łojowych, co w rezultacie prowadzi do wytwarzania nadmiaru sebum i powstawania na skórze tłustej warstwy. Błyszcząca twarz nie wygląda niestety estetycznie.

Na półkach sklepowych, znajdziemy mnóstwo kosmetyków, przeznaczonych do różnych rodzajów cer. Posiadaczki skóry mieszanej i tłustej zapewne wiedzą, jak trudno jest znaleźć dobry krem matujący. Kiedy już go wybierzemy i znajdzie się w kosmetyczce, często okazuje się, że nie spełnia naszych oczekiwań. Zbyt słabo lub na krótko matuje cerę, nierzadko mocno ją przesuszając. Warto zatem wybrać produkt, który zadba o efekt matowej skóry, ale też ją nawilży. Idealnym rozwiązaniem wydaje się matujący krem nawilżający. 


Aby krem mógł odpowiednio działać na skórze i spełniać swoje zadanie, musi ona zostać należycie przygotowana. Przed nałożeniem kosmetyku należy dokładnie umyć twarz łagodnym żelem oraz użyć toniku, w celu pozbycia się nadmiaru sebum i zanieczyszczeń. Po aplikacji kremu, dajmy mu chwilę, by mógł wchłonąć w cerę. Jeśli robimy makijaż, matujący krem nawilżający, będzie stanowił idealną bazę pod podkład i puder. Dzięki niemu, kosmetyki kolorowe, znacznie dłużej będą utrzymywały się na twarzy.

Stosowanie kremu matującego jest kluczowe, jeśli nasza skóra przetłuszcza się. Pomoże nam on w walce z nadmiernym wydzielaniem sebum, zredukuje błyszczenie, zmatowi cerę. Dodatkowo, jeśli ma w swoim składzie substancje nawilżające sprawi, że skóra będzie utrzymywała odpowiedni poziom nawilżenia przez cały dzień. Dobrze dobrany kosmetyk, zapewni nieskazitelny, piękny i zdrowy wygląd cery.

Pamiętajmy o systematycznym dbaniu o skórę i używajmy kosmetyków, które pomogą nam uzyskać zdrową i promienną skórę.



9 komentarzy:

  1. To coś dla mnie. Bo mam właśnie cerę mieszaną, niestety:/

    OdpowiedzUsuń
  2. aktualnie uzywam kremu z Dermedic i jestem nim zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja potrzebuję czegoś nawilżającego bo mam suchą skórę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. nie uzywałam ale mnie jakos nivea zaczyna zapychac :/

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie na dzień podstawą jest krem z filtrem, na noc olej i nie ma miejsca już na inne kremiki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widziałam jeszcze tego kremu, ale muszę się rozjarzyć za nim bo byłby odpowiedni do mojego rodzaju cery :)

    OdpowiedzUsuń