czwartek, 6 lutego 2020

Przepis: Wafle domowe z masą mleczno - kakaową




Są pyszne, delikatne w smaku i nie można się im oprzeć. Musiałam szybko zrobić im zdjęcie, bo znikają w mgnieniu oka. Zaryzykuję stwierdzeniem, że to najlepsze wafle mleczno - kakaowe, jakie jadłam. Dodatkowo są banalnie proste w wykonaniu. Nawet dla osób, które nie lubią lub nie potrafią przygotowywać słodkich deserów, będą proste do zrobienia. Zapraszam na kawałek, tylko szybciutko, bo zaraz nie będzie :) 


Domowe wafle mleczno - kakaowe 


Składniki

- 400 g masła 
140 ml mleka 
- 120 g cukru 
- 300 g mleka w proszku 
- 1 czubata łyżka kakao
- wafel (całość)


Wykonanie

Do rondelka wlewamy mleko i wsypujemy cukier. Podgrzewamy do czasu, aż cukier rozpuści się. Zdejmujemy z ognia i studzimy. Masło ucieramy mikserem, najlepiej żeby było miękkie, przechowywane w temperaturze pokojowej. Cały czas miksując, dodajemy po łyżce schłodzonego mleka, które wcześniej gotowaliśmy z cukrem. Kiedy masa będzie jednolita, dodajemy stopniowo mleko w proszku. 

Dobrze zmiksowaną masę dzielimy na dwie równe części. Do jednej z nich dodajemy kakao i ponownie mieszamy. Każdą z powstałych mas dzielimy znowu na 2 części, by wystarczyło nam na posmarowanie 4 warstw wafla. 

Pierwszą warstwę wafla posmarowałam masą kakaową, docisnęłam kolejnym waflem i rozsmarowałam masę mleczną. Później była znów masa kakaowa i masa mleczna. Na wierzch położyłam wafel, docisnęłam. By wafel dobrze się "skleił" położyłam na jego wierzch ciężką, dużą deskę do krojenia. 

Wafle najlepiej smakują, kiedy są schłodzone. Można je wynieść do chłodnej spiżarki lub włożyć na 2 godziny do lodówki. 



Smacznego!



1 komentarz: