niedziela, 16 września 2012



Lato dobiega końca, dlatego dzisiejszy post będzie o wodach termalnych, których miałam okazję używać przez całe lato. 


Wody termalne to kosmetyki w sprayu, które rozpyla się na skórę.  Są one bardzo przydatne latem, chociaż nie tylko, kiedy chcemy szybko i skutecznie odświeżyć naszą skórę. Przynoszą ukojenie w upalny dzień, przyjemnie chłodzą. Żeby nie wysuszały skóry, należy przyłożyć chusteczkę higieniczną do twarzy i zebrać nadmiar wody termalnej. 


Wodę termalną mam zawsze w swojej torebce. Często mi się przydaje. Jest niezastąpiona :)



Różne firmy wypuszczają na rynek ten kosmetyk. Poszczególne wody lekko różnią się swoim działaniem. Warto wydać kilkanaście złotych na wodę termalną, ponieważ często się przydaje.

W aptekach dostępne są również całe serie kosmetyków, które robione są na bazie wody termalnej.


Woda Termalna Iwostin z Iwonicza Zdroju

Polecana jest dla skóry wrażliwej, skłonnej do podrażnień.

- koi i łagodzi oraz przywraca uczucie komfortu
- odświeża skórę, tonizuje
- doskonale pielęgnuje skórę wrażliwą
- zawiera minerały i mikroelementy


Łagodzi świąd i wszelkiego rodzaju podrażnienia skóry. Posiada wyjątkowe właściwości kojące. Jest doskonałym środkiem pielęgnacyjnym dla skóry wrażliwej, przynosząc jej ukojenie i zapewniając uczucie komfortu. Stosowana po wysiłku fizycznym i przebudzeniu odświeża. Działa oczyszczająco i tonizująco.

Bardzo fajna, odświeżająca woda w sprayu, którą można stosować tak często, jak tego potrzebuje nasza skóra. Mam ją w opakowaniu 150 i 50ml, dzięki czemu tą mniejszą mam zawsze w torebce.

Lubię jej używać, ponieważ przynosi ukojenie mojej skórze, szczególnie w upalny dzień. Widzę, że moja skóra jest po niej bardziej promienna i odświeżona.

Jedynym minusem tego kosmetyku jest atomizer, który rozpyla na skórę nierównomiernie duże krople wody.



Woda Termalna Avene 

Koi i łagodzi podrażnienia. Polecana jest do skóry wrażliwej, nadwrażliwej, alergicznej lub podrażnionej. Stosuje się ją w przebiegu chorób skóry (atopowego zapalenia skóry, trądzika różowatego, do skóry nadmiernie wysuszonej, łuszczącej się i wrażliwej na promieniowanie UV). Możemy jej używać jeśli nasza skóra okresowo jest podrażniona np. w wyniku oparzeń słonecznych, po zabiegach chirurgicznych, w czasie kuracji dermatologicznych, przy skórze z zaczerwienieniami oraz przy podrażnionych spojówkach. 
Ta woda termalna jest wyjątkowo łagodna, dlatego można jej używać bez obaw przy powyżej wymienionych problemach skórnych, by przynieść ukojenie swojej skórze.





Woda Termalna Vichy

Bogata jest w sole mineralne i oligoelementy. Przynosi ukojenie skórze wrażliwej i zwiększa mechanizmy obronne skóry. Regeneruje skórę.

Łagodzi zaczerwienienia oraz podrażnienia skóry. Wzmacnia naturalną jej ochronę. 

Używałam jej mnóstwo razy podczas upałów, które towarzyszyły nam każdego dnia już od długiego czasu. Błyskawicznie łagodzi i odświeża skórę twarzy. Szczególnie odświeża i orzeźwia, nie tylko skórę twarzy. Można stosować wodę termalną do odświeżania innych części ciała. Naprawdę przydaje się w upały, szybko chłodzi, nie podrażnia skóry, nie wysusza. Jest bardzo wydajna. Mam ją zawsze w torebce :)








Jakie są Wasze doświadczenia z wodą termalną? Używacie, macie swoją ulubioną, która jest zawsze w Waszej torebce? :)





2 komentarze:

  1. Ja jestem zachwycona wodą Uriage- ma najlepszy atomizer, który rozpyla drobniutką mgiełkę, a nie wielkie krople. No i nie trzeba jej ścierać ze skóry:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam niestety jeszcze okazji stosowania wody Uriage. Vichy też fajnie się rozpyla po skórze :)

      Usuń