czwartek, 22 czerwca 2017

Przepis: Sernik gotowany gruszkowy z czekoladą


Przepis na ciasto gruszkowe z czekoladą zrodził się w mojej głowie zupełnie spontanicznie, dokładnie podczas wykonywania kolejnych czynności związanych z pieczeniem. Była okazja, musiało powstać ciasto. Smakowało wszystkim i chyba nie muszę nikogo przekonywać, że szybko zniknęło z brytfanki, pozostawiając po sobie tylko okruszki? ;) 

ciasto gruszkowe z czekoladą przepis szybki prosty

...............................................................................................................................................................................................
Sernik gruszkowy z czekoladą 
...............................................................................................................................................................................................

Składniki na kruche ciasto:

• 240 g mąki
• 160 g masła
• 80 g cukru
• 2 żółtka

Składniki na masę serową:

• 1,5 litra mleka 3,2%
• 2 śmietany 18% (2 x 200g)
• 1,5 kostki margaryny Kasi Maślanej (może być masło)
• 8 jajek
• 1 czubata szklanka cukru pudru
• gruszki

Polewa czekoladowa:

• 3 łyżki kakao
• 3 łyżki mleka
• 3 łyżki cukru lub cukru pudru
• 100 g masła 


Sernik gotowany gruszkowy z czekoladą


Wykonanie:

  • Zagniatamy kruche ciasto, łącząc ze sobą wszystkie składniki i wkładamy na ok. pół godziny do lodówki. Po tym czasie schłodzone ciasto rozwałkowujemy lub rozgniatamy na spodzie brytfanki. Rozgrzewamy piekarnik do 200° i wstawiamy do niego kruchy spód na ok. 15 minut. 
  • Mleko zagotować. Śmietanę roztrzepać z jajkami i wlać do gotującego się na wolnym ogniu mleka. Gotować całość  mieszając od czasu do czasu, do momentu aż zrobi się serek zbity w grudki. Serek przecedzić przez sito i schłodzić. Masło zmiksować z cukrem pudrem, po czym dodawać stopniowo wystudzony serek.
  • Wystudzone kruche ciasto nasączyć kawą (2 łyżeczki kawy na pół szklanki wody). Wyłożyć na nie masę serową. Obrane ze skórki gruszki (ja dałam z kompotu), skroić na plasterki i ułożyć na wierzchu masy. Całość polać czekoladą. 

Smacznego! 

6 komentarzy:

  1. teraz mam ogromną chęć na ten sernik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki, szczególnie domowe ale rzadko sama coś piekę bo nie jestem w tym najlepsza i nie mam czasu . wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie, a smakuje na pewno jeszcze lepiej <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię gotowany sernik, ale nie robiłam nigdy z owocami, a na spód dawałam herbatniki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj zjadłoby się takiego serniczka :)

    OdpowiedzUsuń