niedziela, 4 marca 2018

Przepis: Naleśniki ze szpinakiem i fetą


Nigdy nie lubiłam szpinaku. Wiele razy podchodziłam do niego i mocno się zniechęcałam. Teraz wiem, że istnieją dania z tym warzywem, które mi smakują, inne zupełnie odrzucają. Do pierwszej grupy zaliczam naleśniki ze szpinakiem i fetą. Oprócz kotletów mielonych z fetą i szpinakiem, to one wyjątkowo mi posmakowały. Robi się je niezwykle łatwo i szybko. Wyśmienicie smakują także następnego dnia. 



nalesniki ze szpinakiem i feta

....................................................................................................................................................................................................................
Naleśniki ze szpinakiem i fetą 
....................................................................................................................................................................................................................

Składniki na ciasto:



• 2 jajka
• 1,5 szklanki mąki 
• szklanka wody gazowanej
• szklanka mleka
• pół łyżeczki soli
• 2 łyżki oliwy

Składniki na farsz

• opakowanie szpinaku mrożonego 450 g
• ser feta 250 g
• plaster żółtego sera
• 2-4 ząbki czosnku (w zależności od preferencji, ja dodałam 4)
• oliwa z oliwek
• sól i pieprz (do smaku, według uznania)



Sposób przygotowania ciasta:


Do wysokiej miski dodaj wszystkie składniki, które potrzebne są do zrobienia ciasta. Miksuj całość, by robić grudki. Jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie, możesz zagęścić je mąką. Jeżeli będzie zbyt gęste, rozrzedź je wodą. Rozgrzej patelnię. Dzięki dodanej do ciasta oliwie, powinno ono ładnie odklejać się od powierzchni. Jeśli jednak chcesz, możesz zwilżyć patelnię odrobiną oliwy. Placki smażymy do czasu, kiedy się zarumienią. 


Sposób przygotowania farszu


Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek, dodaj zamrożony szpinak. Smaż do czasu, kiedy większość wody odparuje. Dodaj przepuszczony przez praskę czosnek, 
sól i pieprz, rozgniecioną na kawałki fetę oraz pokrojony w kostkę plaster sera. Całość smaż na wolnym ogniu przez ok. 5 minut, do czasu kiedy sery się roztopią. Często mieszaj. 

Na usmażonych wcześniej naleśnikach rozprowadź farsz i zawiń w rurki (można także złożyć w trójkąty). 


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają smacznie, ja robię baaaardzo cienkie naleśniki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, całe wieki nie jadłam już naleśników. Smakowita wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam naleśniki, uwielbiam ser feta i kocham szpinak <3 Dlatego to połączenie idealne dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń