środa, 4 grudnia 2019

Przepis: Tort brzoskwiniowo - śmietankowy z masą krówkową



Domowe ciasta są dla mnie najsmaczniejsze. Jeśli nadarza się okazja, zaszywam się w swoim kuchennym królestwie i piekę. Ostatnio powstał tort brzoskwiniowy z masą krówkową dla mojego szwagra. Takie połączenie składników sobie wymyśliłam i był to strzał w dziesiątkę. Mogłoby się wydawać, że tort będzie mdły, czy zbyt słodki. Nic bardziej mylnego. Wyszedł obłędnie pyszny i zniknął w zawrotnym tempie. Solenizantowi bardzo smakował i pozostałym łasuchom też (w tym mnie, a jestem wymagająca wobec swoich wypieków). Pieczecie sami torty, kupujecie czy nie przepadacie za takimi łakociami? :)

 tort brzoskwiniowy kokosowy krowkowy przepis blog


Tort brzoskwiniowo - śmietankowy z masą krówkową 



Składniki na biszkopt jasny


- 5 jajek 
- 100 g mąki pszennej
- 40 g mąki ziemniaczanej
- 120 g cukru
- szczypta soli



Składniki na biszkopt ciemny:


- 3 jajka
- 50 g mąki pszennej
- 20 g mąki ziemniaczanej
- 60 g cukru
- szczypta soli
-  15 g kakao




Składniki na krem:


- 1 litr śmietany 36%
- 500 g serka mascarpone
- 6 łyżek cukru pudru



Składniki dodatkowe


- sok z cytryny do nasączenia biszkoptów lub cytryna
- wiórki kokosowe na brzegi tortu (u mnie wyszło ok. 100 g)
-  masa krówkowa (250-300 g)
- duża puszka brzoskwiń w syropie

tort z mascarpone brzoskwioniowy smietanowy


tort z wiorkami kokosowymi brzoskwiniami masa krowkowa


Wykonanie:

Do dużej misy wbijam białka jaj, do małej wędrują żółtka. Ubijam białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Cały czas miksując dodaję cukier, po jednym żółtku i wymieszane ze sobą mąki - pszenną i ziemniaczaną. Tortownicę o średnicy 30 cm wykładam papierem do pieczenia i wstawiam do nagrzanego do 170 stopni piekarnika, ustawiając czas pieczenia na 40 minut. Po tym czasie wyciągam biszkopt i rzucam nim o podłogę (z wysokości około metra; należy położyć ściereczkę na podłogę). Biszkopt ciemny przygotowuję tak samo, tylko na koniec dodaję kakao. 

Chłodne biszkopty kroimy i każdy z nich nasączamy sokiem z wyciśniętej cytryny, rozrobionym w szklance wody. Jasny biszkopt urósł mi bardzo wysoki, dlatego pokroiłam go na 3 części. Chciałam by w torcie znalazł się ciemny biszkopt, więc zmniejszyłam proporcje składników, by wyszedł mi jeden blat. Otrzymujemy 4 odpowiedniej grubości blaty biszkoptowe. 


Do misy wlewamy schłodzoną śmietanę, dodajemy serek mascarpone i cukier puder. Wszystko miksujemy do uzyskania jednolitej, gęstej masy. Kroimy w kostkę 60% brzoskwiń z puszki (resztę zostawiamy do wyłożenia na wierzch tortu). Całość powstałej masy dzielimy na 3 części, przekładając ją w oddzielne misy. Zachowujemy proporcje: 



• 25 % masa krówkowo - śmietankowa (na wierzch tortu)

• 25 % masa śmietankowa (pierwsza spodnia warstwa)

• 50 % masa śmietankowa z brzoskwiniami (do smarowania 2 blatów)



Łączymy masę podstawową z masą krówkową, miksujemy. Do kolejnej miski dodajemy posiekane brzoskwinie i mieszamy łyżką. Smarujemy pierwszy blat i przykrywamy kolejnym. Wykładamy połowę masy śmietankowej z brzoskwiniami. Przykrywamy ciemnym blatem. Smarujemy drugą połową masy z brzoskwiniami i układamy ostatni blat jasny. Na wierzchu i po bokach rozprowadzamy masę śmietankową, wyrównujemy powierzchnię. Kroimy w plastry brzoskwinie i układamy na torcie. Boki obsypujemy wiórkami kokosowymi. 




Smacznego! 


2 komentarze: