czwartek, 11 czerwca 2015

Czym różni się maska do włosów od odżywki?


Dbanie o włosy jest dla wielu z nas bardzo ważne. W końcu chcemy by układały się ładnie, a do tego były zdrowe. Utrzymanie ich w idealnej kondycji nie jest wcale takie proste, dlatego oprócz szamponów, sięgamy często po odżywki czy maski. Wiecie czym różnią się te dwa produkty? 


Maseczka jest produktem, który ma za zadanie wniknąć w głąb włosów oraz mieszków włosowych, by nadać im miękkości, delikatności, odżywić je i nawilżyć. Maska jest bogatsza w składniki odżywcze i ma ich dostarczyć więcej, niż włosy otrzymują w codziennej pielęgnacji. Tego typu produkt  wymaga dłuższego czasu stosowania. Aby wzmocnić jego działanie i ułatwić wnikanie substancji czynnych w strukturę włosów, można owinąć je folią i ręcznikiem frotte. 

Odżywka ma charakter kosmetyku pielęgnacyjnego. Ma za zadanie regenerować zniszczone włosy oraz chronić je przed uszkodzeniami. Często zawiera sylikony, by ułatwiać rozczesywanie. Powinna być dopasowana do rodzaju włosów - normalnych, suchych czy przetłuszczających się. Należy wziąć też pod uwagę inne kwestie m.in. brak połysku, problemy z łupieżem, włosy farbowane. Te produkty nakłada się na włosy na kilka minut.  Zbyt częste używanie odżywki może obciążać włosy.


Czas stosowania odżywki i maseczki znacznie różni się między sobą. Jeśli mamy go więcej, warto rozpieścić włosy maską, natomiast przy codziennej pielęgnacji dobrze jest stosować odżywkę, która będzie dopasowana do potrzeb naszych włosów. Za odpowiednią pielęgnację nasze włosy odwdzięczą się zdrowiem, pięknym połyskiem i witalnością.



A Wy używacie maseczek do włosów czy odżywek, a może obu tych produktów naprzemiennie?



9 komentarzy:

  1. Maski mam, odżywki mam. Te pierwsze stosuję w zależności od potrzeb, ale stosuję w miarę regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Używam obydwu, moja siostra najczęściej mi przypomina, żebym co jakiś czas nałożyła jakąś maskę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam jakie są różnice między jednym i drugim :), używam tego i tego, zależy co mi wpadnie w ręce w sklepie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. ja na przemian stosuję odżywkę i maskę . fajny post.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przy jednym myciu używam odżywki, a przy kolejnym maski. Dla mnie jest to najlepszy sposób

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja używam obu produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Używam naprzemiennie właśnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie zastanawiałam się, czym się różnią oba produkty. Przeważnie używam tylko odżywki do włosów, pora zainwestować w maseczkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. obu naprzemiennie, chociaż częściej używam maski jako maski i jako odżywki (czyli na 2 minuty nakładam) :)

    OdpowiedzUsuń