niedziela, 11 czerwca 2017

Przepis: Ciasto z truskawkami i galaretką


Sezon na truskawki trwa, więc trzeba maksymalnie wykorzystać te pyszne owoce. W tym roku stawiam na koktajle i ciasta, które uwielbia cała moja rodzina. Mam dla Was przepis na szybkie ciasto z truskawkami i galaretką. Znika w mgnieniu oka z brytfanki. Jest puszyste i niezwykle smaczne. Lubicie truskawkowe wypieki? 


placek z truskawkami szybki prosty

...............................................................................................................................................................................................
Ciasto z truskawkami i galaretką 
...............................................................................................................................................................................................


Składniki na biszkopt:

• 8 jajek 

• 8 łyżek mąki pszennej
• 8 łyżek cukru 


Składniki na masę:


• 2 budynie (ja daję zazwyczaj smak toffi)

• 750 ml mleka
• łyżka mąki ziemniaczanej
• masło 250 g 


Składniki na wierzch:


• 2 galaretki o smaku truskawkowym (u mnie galaretka z pianką) 

• dowolna ilość truskawek (w zależności od upodobań)


Nasączanie: kawa rozpuszczalna lub zbożowa



ciasto z truskawkami i galaretką przepis

Wykonanie: Ubić pianę z białek ze szczyptą soli, dodać 8 łyżek cukru, żółtka i mąkę. Wszystko delikatnie zmiksować na jednolitą masę. Wlać do brytfanki i piec ok. 17 minut w temperaturze 180°. Z całości mleka odlać pół szklanki i wymieszać w niej proszek budyniowy, łyżkę mąki ziemniaczanej oraz 4-5 łyżek cukru. Resztę mleka zagotować i wlać do niej powstałą mieszankę. Zagotować, ciągle mieszając, do uzyskania jednolitej masy. Rozmiksować masło, dodawać do niego stopniowo ostygnięty budyń. Biszkopt przekroić na połowę (można też w całości). Nasączyć obie części biszkoptu połową szklanki rozpuszczalnej kawy (opcjonalnie może to być sok z cytryny). Przełożyć połową masy. Drugą połowę nałożyć na wierzch. Ułożyć truskawki na masie wierzchniej (można je pokroić). Polać gęstniejącą, chłodną galaretką.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Zapiszę sobie przepis :) ciasto wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie, i na pewno tak smakuje, ja nie jestem mocna w pieczeniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię 😊 jakieś mój wymysł zobaczymy co wyjdzie 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopt z galaretką to - obok sernika - jedyne ciasto jakie jest w stanie zjeść mój tata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż o tej godzinie zrobiłam się głodna...Wygląda apetycznie!Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń