niedziela, 12 sierpnia 2018

Przepis: Kruche ciasto z malinami i pianką



Mam dla Ciebie przepis na szybkie, tanie i pyszne ciasto. Królują w nim maliny, jednak równie dobrze można dodać innych owoców. Szczególnie wyjątkowo smakuje połączenie słodkiego ciasta i pianki, oraz kwaskowych owoców. Bardzo lubię wykorzystywać w swoich wypiekach sezonowe owoce. 
Kruche ciasto z malinami i budyniową pianką robiłam dziś pierwszy raz. Prawie cała blaszka została opróżniona. Może na jutro do kawy uchowa się mały kawałeczek. 

Kruche ciasto z malinami i pianką


Kruche ciasto z malinami i pianką


Składniki na ciasto:

• 400 g mąki pszennej
• 250 g masła (najlepiej schłodzonego w lodówce, ja dałam Kasię)
• 3 łyżki cukru pudru
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• 6 żółtek

Składniki na piankę:

6 białek
• 200  g cukru

• 2 opakowania budyniu waniliowego 
• 125 ml oleju słonecznikowego
400 g malin (według uznania)


Wykonanie:

Zagnieść kruche ciasto, łącząc ze sobą wszystkie składniki. Podzielić na 2 części, zachowując proporcję 60% do 40%. Schłodzić w lodówce przez ok. 15 minut. Brytfankę o wymiarach 36 x 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Większą część ciasta ścieramy na grubych oczkach tarki, rozprowadzamy po całej powierzchni blaszki, delikatnie przyklepując. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i pieczemy ok. 15 minut. 

Ubijamy białka ze szczyptą soli. Stopniowo dodajemy cukier i budynie w wersji sproszkowanej. Na wolnych obrotach miksera wlewamy cienkim strumieniem olej. Miksujemy do połączenia wszystkich składników. 

Na ostygnięty spòd ciasta przekładamy piankę i układamy na niej maliny. Na tarce z grubymi oczkami ścieramy pozostałą część ciasta, równomiernie go rozkładając. Brytfankę wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni, na ok. 30 minut. 

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Wygląda mega apetycznie, a maliny uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! Boję się, że mnie by nie wyszło. Jestem antytalent jeśli chodzi o ciasto kruche, dlatego robię tylko bezy, tiramisu, itd...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie i tak domowo, aż mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń