poniedziałek, 29 lipca 2019

Przepis: Tort śmietankowo - malinowy z mascarpone




Urodziny bliskiej osoby to dobra okazja, by przygotować jej słodką niespodziankę. Sezon na maliny trwa, więc szkoda by było tego faktu nie wykorzystać. Uzbierałam odpowiednią ilość owoców i zamiast spać w nocy, robiłam tort śmietankowo - malinowy z mascarpone. Połączenie słodkiej masy śmietankowej i kwasowości malin, stanowi idealną kompozycja smaków. Początkowo miał być sprawdzony i równie pyszny tort kawowy (przepis), ale nie wszyscy w domu są smakoszami kawy. Poza tym lubię próbować coraz to nowych smaków i połączeń. Zapraszam na kawałek tortu :)



tort malinowo smietanowy z mascarpone


Tort śmietankowo - malinowy z mascarpone 





Składniki na biszkopt jasny

• 5 jajek 

• 100 g mąki pszennej
• 40 g mąki ziemniaczanej
• 120 g cukru
• szczypta soli


Składniki na biszkopt ciemny:


• 5 jajek 
• 100 g mąki pszennej
• 40 g mąki ziemniaczanej
• 120 g cukru
• szczypta soli
• 20 g kakao


Składniki na krem:

• 850 ml śmietany 30% lub 36%
 750 g serka mascarpone
• 5 łyżek cukru pudru


Składniki dodatkowe

• 200 g świeżych lub mrożonych malin (plus u mnie jeszcze te na wierzchu tortu)
• sok z cytryny do nasączenia biszkoptów lub cytryna
• czekoladowe płatki u mnie Delecta, może być starta czekolada
• paczka ciastek kruchych lub herbatników (ja dałam petitki)




pyszny szybki tort malinowy smietankowy mascarpone

Wykonanie

Do dużej misy wbijam białka jaj, do małej wędrują żółtka. Ubijam białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Cały czas miksując dodaję cukier, po jednym żółtku i wymieszane ze sobą mąki - pszenną i ziemniaczaną. Tortownicę o średnicy 30 cm wykładam papierem do pieczenia i wstawiam do nagrzanego do 170 stopni piekarnika, ustawiając czas pieczenia na 40 minut. Po tym czasie wyciągam biszkopt i rzucam nim o podłogę (z wysokości około metra; należy położyć ściereczkę na podłogę). Biszkopt ciemny przygotowuję tak samo, tylko na koniec dodaję kakao. 


Do misy wlewamy schłodzoną śmietanę, dodajemy serek mascarpone i cukier puder. Wszystko miksujemy do uzyskania jednolitej, gęstej masy. 
Maliny przecieramy przez sitko, by pozbyć się pestek. 1/4 powstałej masy odkładamy do oddzielnej misy i dodajemy do niej mus z przetartych malin.  

Chłodne biszkopty kroimy na pół i każdy z nich nasączamy sokiem z wyciśniętej cytryny, rozrobionym w szklance wody. 
Otrzymujemy 4 odpowiedniej grubości blaty biszkoptowe. Ciemny biszkopt ułożyłam na spodzie. Wyłożyłam na niego masę malinową i przełożyłam kolejnym ciemnym blatem. Dalej postępowałam analogicznie, przekładając kolejne biszkopty masą śmietankową. Wierzch również pokryłam masą, wygładziłam. Boki posmarowałam także kremem, na który "wklepałam" pokruszone ciastka. Wierzch ozdobiłam skromnie - posypką czekoladową i malinami. Ostatecznie były jeszcze cyferki i inne ozdoby typowo urodzinowe. 



tort z mascarpone


Połączenie masy śmietanowej i malinowej, to strzał w dziesiątkę. Torcik wyszedł umiarkowanie słodki, nie mdły. Jeśli macie ochotę, do masy malinowej, śmiało możecie wrzucić całe maliny. Jeśli będę robiła kolejny taki tort, na pewno tak zrobię. 



Smacznego!




6 komentarzy: